Jobbigt!

Hej!


Jobbigt läser du, och förmodligen undrar du också vad det är jag tycker är jobbigt just nu? Det kan ju vara många saker, skolarbete, hungrig, mätt, pengabrist, trött, pigg...och många många fler saker. Men anledningen till min rubrik idag beror faktiskt på Elin, eller inte direkt på Elin, utan på någonting som Elin brukar ha med sig nästan dygnet runt...jag pratar naturligtvis om hennes mobiltelefon. Just nu har Elin ingen mobil vilket för min del innebär INGA sms och INGA telefonsamtal...vilket faktiskt är väldigt jobbigt, det är nu det märks hur lost man blir utan en mobiltelefon och bara det är ju egentligen rätt skrämmande...här går en stor del av världens befolkning runt varje dag och inte har något vatten att släcka sin törst med och jag klagar på en liten mobiltelefon. Men faktiskt så är det jobbigt, även om det känns dumt att säga det så är det sanningen. Hon trodde det skulle ta mellan 10 och 20 dagar att få tillbaka mobilen också, tjena säger jag. Enda sättet vi nu kan nå varandra är genom msn eller om hon slår av sitt bredband så hennes hemtelefon fungerar, men självklart så blir det problem att bestämma när hon ska dra ur sladden eftersom jag inte direkt kan ringa henne och be om det. Men nu ska jag inte krångla ihop det mer iallafall utan gå vidare med mitt bloggande.

Idag har jag varit i skolan, först på föreläsning och sen hade vi gruppuppgifter som vi satt och jobbade med, ganska seg dag. Sen snabbt hem till skidskyttet och se hur Anna-Carin Olofsson gjorde så Sverige missade medalj, resten av det svenska laget körde bra, men ändå surt att komma fyra i hemma-VM, skönt bara att Björn Ferry visade sig stark idag, det bådar gott inför resten av VM.

Kvällen tillbringade jag först tillsammans med Smålands nations bandutskott vilket var väldigt trevligt och sedan med Joel, va skönt att sitta och snacka lite skit.

Och nu sitter jag här hemma och ska snart bestämma en tid med Elin då hon kan dra ur sladden, hehe.

I morgon ska jag göra lite skolarbete och sedan på kvällen träna först fotboll och sedan spela hockeymatch, ska bli kul.

Men vi hörs förmodligen här i morgon på min blogg igen, jag hoppas du är med mig.

Dagens karamell:
Rage Against The Machine till Hultsfredsfestivalen

Din haj i badkaret,
Emil

Kommentarer
Postat av: Elin

bläää, känner mig alldeles naken utan mobilen :/ jobbigt att inte kunna prata eller skriva med dig när ja vill.. fifan! jävla mobil.. funderar starkt på att köpa ny mobil.. Kostar ju en del.. men bättre de än att gå utan.. för de är ju inte säkert den funkar efter 10 dagar heller.. eftersom att de kan vara en fukt skada :/ aja, tänker dra ut sladden snart så du vet ;)

2008-02-13 @ 00:52:34
URL: http://rekan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0