"Hemma"

Hej!

Ja, som ni kanske förstår av rubriken så är jag hemma igen, jag är numera i Växjö och inte i Härnösand som jag varit de senaste dagarna. Anledningen till att hemma står inom situationstecken beror naturligtvis på Elin, hon är i Härnösand och jag är i Växjö, visst...det här ÄR hemma för mig, men samtidigt känner jag att hemma är där man mår som allra bäst, och det gör jag ju faktiskt hos Elin. En konstig känsla det där, man är dygnet runt med varandra i nästan en vecka och så bara på ett ögonblick så ändras allt, man ska sova själv, man har ingen att bara vända sig om och prata med, man har ingen att hålla om, man har ingen att pilla i håret och man har ingen att mysa med. Det känns ibland som två olika världar, även om världarna helt klart finns i varandra.

Men...jag behöver faktiskt inte vänta så jättelänge på att träffa henne igen, för den 22a februari så kommer hon nämligen hit till Växjö, och då ska hon stanna i tio dagar...förstår du vad du just läste? TIO DAGAR!!! Det är ganska länge, och det känns fruktansvärt bra faktiskt. Tio hela dagar med lilla Elin, det är värt ganska mycket.

Vad har då jag och Elin gjort under dagarna i Härnösand? Ja, vi har träffat Linda och även Elins andra kompisar Ullis och Collin, vi träffade dem inte så värts länge, men de verkade trevliga. :) Ullis fick jag även umgås med 4 timmar på hemvägen på tåget eftersom hon också var på resande fot, vi diskuterade musik, spelade kort och pratade med varandra rent allmänt, det va skönt tyckte jag, för det gjorde att tiden rusade iväg till Stockholm innan vi sa hej då. Annars har jag och Elin varit på bio och sett århundradets sämsta film, Michael Clayton eller något hette den, så får ni chansen, hoppa över den. Sen var vi även en stund hos Elins mormor och åt mat och träffade Elins familj och kusiner. Det va trevligt tycker jag, även om jag innan var så otroligt nervös att jag för ett ögonblick funderade på att gömma mig i Elins byrålåda. Men Elin sa att allt gick jättebra, så då får man tro på det, även om jag fick känslan av att ingen ville ha mig där, men så brukar jag vara.

Vad händer då i veckan för mig undrar såklart alla ni där ute i den stora världen. Ja, i morgon så skall jag återigen sitta i skolbänken och plugga, sen på kvällen ska jag se på film med Mli och umgås lite, på onsdag har jag först fotbollsträning och sen efter det ska jag spela hockeymatch, på torsdag är det alla hjärtans dag så då ska jag gå till Domkyrkan i Växjö och lyssna på en konsert där med Lars Winnerbäckmusik i, kan nog bli bra, även om man känner sig lite off som sitter där helt själv och lyssnar, men Elin finns iallafall i mina tankar. Sen skall jag nog åka hem till mina föräldrar i helgen och hälsa på. Helgen får ta mig vart den vill.

Ni får ursäkta att jag idag skriver VÄLDIGT ILLA, men jag är just nu väldigt trött. Skall försöka bättra mig.

Dagens karamell:
Elin Rekvik

Vi hörs och syns alla mina små läsare
/Emil

Kommentarer
Postat av: linda

"...då ska hon stanna i tio dagar.. förstår du vad du just läste, TIO DAGAR!!!"
kan verkligen föreställa mig hur det där skulle låta om du skulle säga det till mig :p ja det skulle jag.
Nä det är inte länge tills dess att du får se henne åter. Inte heller så lång tid tills dess att du plågas av min närvaro när du kommer upp nästa gång haha :p

2008-02-12 @ 02:24:26
URL: http://hamren.webblogg.se
Postat av: Emil

Nej Linda, du har ju faktiskt lovat mig en fest nästa gång jag kommer, det ser man ju fram emot. :)

2008-02-12 @ 02:26:22
URL: http://emilpersson86.webblogg.se
Postat av: linda

Fest och fest:p vi får se vad det bli haha ;)

2008-02-12 @ 02:32:37
URL: http://hamren.webblogg.se
Postat av: linda

Den perfekta filme. Ja jo den känslan är nog kanon men jag har ALDRIG hittat den :(

2008-02-12 @ 02:33:54
URL: http://hamren.webblogg.se
Postat av: Elin

Aw, vad söt du är pluttis

2008-02-12 @ 13:34:08
URL: http://rekan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0